torsdag 4 januari 2018

Ni kanske undrar hur det gick med fisket?


Det var kliniskt rent nätet! Så vi lade ut det igen på en annan plats. Så i morse när vi hämtade det så var det två sikar, en mört och tre norsar, då blir Ville Vilde glad. Han gillar fisk. Annat är det med den fina innekatten, han gapar på som bara den när det luktar fisk men vill ha dom små fina bitar.

Men jag saknar gösen, har några i frysen men man blir ju snål på dem när man inte har så många. Nu håller vi nog upp med fisket till våren och hoppas på gösens återkomst då.

Regn, regn och grått hela dagen. Det känns som vi var inne i mitten av november.

Nu skall jag pina er med lite ur min 'Lilla Röda'

Nu blir det Conrad och Arvids tur att få blänka lite. Från 2004 när Conrad var nio år och Arvid åtta år.


Här sitter dom, Conrad den mörke och så den ljusa Arvid.


Conrad är hos oss en helg och vi har stängt tvn och datorn på lördag kväll och satt nere vid köksbordet och lyssnade på Dacapo på radion som spelade gamla klassiker, när Conrad säger;
Jag har tråkigt men ändå roligt! Att se mommo sticka och moffa lösa korsord och lyssna på gammal musik!

Denna kväll minns han än idag.

Så till Arvid, vi var till Parks simhall och simmade med Arvid och Conrad. När vi gick därifrån sade Arvid till portiern;
Jag vill ha pengarna tillbaka för jag blev inte nöjd!


Inga kommentarer: