fredag 5 januari 2018

Ingen rolig dag!


Hade tid hos en läkare som skulle frysa bort mina knölar som jag fått på händerna. Dom lär bero på våra synder från ungdomen sade hon. Att vi solade för mycket.
 Fast jag talade om för henne att sola har jag aldrig varit road av, men man fick ju ligga och rensa löklanden när man var ung och dom skulle ju rensas tre gånger per sommar på den tiden. Så nog blev händerna utsatt för sol. För på den tiden sken solen om somrarna!

Inte trodde jag det skulle var nån stor sak av det, men ack så fel jag hade! Många små märken blåste hon 200 gr kyla på på båda handryggar i två omgångar. Till slut tog det så ont så jag tänkte svimma av. Då var det klart med det momentet, sedan skulle hon skrapa bort dom två största knölarna. Det blev lokalbedövning som tur var.



Så här såg dom ut när jag kom hem, kunde knappt röra på dem.


Nu efter några timmar har jag nu stora vätskeblåsor. Hon sade att det skulle vara en rodnad över dagen som sedan skulle försvinna, Jo pyttsan. Hon tog nog i för mycket...
Vet nog att detta är småsaker. Andra har nog mycket värre. Men små sår och fattiga föräldrar skall man inte förakta!


Nu till lite roligare ur den 'Lilla Röda*


Januari 1997 Casper 5 år.

Jag hade fått ett vandringspris från hundklubben till min hund Oskar. Nu skall jag lämna det tillbaka och sade att nu skall jag ta ner  'Bellmanpriset' till Casper 
Bellman sade Casper! Han har så stor snopp som räcker från Lemland till Mariehamn! För det har Casandra sagt.




På denna bild från -97 ser dom lite ledsna ut för vi har just begravat vår katt Nöppe 19 år.

Inga kommentarer: