söndag 28 januari 2018

Blåste friskt i går....


Vi passade på att åka lite lokalbuss då och for in till öns största stad Poerto Rosario. Var ner till hamnen och kollade såg också en färja lägga ut och den neg ordentligt i vågorna. Skulle inte vilja vara med där. Så promenerade vi genom staden med en massa tyskar som sällskap för det låg en tysk kryssare inne över dagen.

Det mest roliga som hände var att jag äntrade en get.



Så tog vi bussen tillbaka efter vi ätit lunch. Jag testade en tallrik med tapas, ingen höjdare...

När vi kom hem berättade våra grannar att strandpromenaden var avstängd av polisen, så vi måste ner och kika. Man förstod varför när man såg hur vågorna kastade upp en massa sten.




Idag när allt lugnat sig lite grand gick vi en promenad där, vilken förstörelse! Vilket jobb för dom att städa upp där. Här kommer några bilder från dagen.











Så lite om vad som händer med mina händer! Kände bara igår att jag måste ta bort dom täta plåstren som jag hade haft på i 5 dagar. Fick plåstren från sjukhuset.


Ingen rolig syn mötte mej! Men nu har vi satt på luftiga kompresser och så doppade jag lite aloe vera på dem, så har jag vita bomulls handskar på mej och vi bytte kompressorer i morse och luftade dem nån timme, så nu tror jag att det skall börja läkas så småningom. Men nu har jag kämpat med eländet i 4 veckor. Lennart fick tvätta mitt hår i morse och sköta det husliga. Jag sitter bara och spretar med händerna nu och det mest tyngsta jobbet är att lyfta ölstopet!


Skål på ER!

Inga kommentarer: