söndag 13 januari 2013

Tack för alla fina julkort...


Nu plockade jag ner dem och även julgardinerna!

När nya gardiner skall på plats så måste jag plocka fram strykjärnet. Det är en grej som jag inte nöter ut efter jag fick mangeln.
Men varje gång jag skall hänga upp gardiner så klingar min kusin Inga-Lills ord till mej: Inger! Man hänger aldrig upp ostrukna gardiner!

För det gjorde jag i min ungdom och tänkte äh dom hänger nog ut sig, bara det går fort. Men efter den skrapan som jag fick har jag ALLTID strukit dem före upphängning.

Så visst är det bra att man kan få sig en tillrättavisning som man minns hela livet, fast nu med ett leende...


1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, jag vill inte stryka. Måste jag gör jag det men slätt blir det inte alla gånger.Spelar ingen roll vilken musiksort man spelar "blä".B.