tisdag 22 januari 2013

Långkok...


Tänkte krångla till det med mina lövbiffar och göra rullader eller oxjärpar som några kallar dem.

Så jag bankade ut dem och lade Dijonsenap, pepparrot och en halv baconskiva och saltade och svartpepprade dem. Under tiden hade jag småfräst en lök och kokat upp en liter buljong med en morot i.


Rullade ihop dem och fäste med en tandpetare. Så stekte jag dem och så i med dem i buljongen. Där fick dom puttra på minst en timme.

Sedan redde jag av såsen och spädde på med grädde och soja och smakade av att det inte var för lite salt, så i med lite svartpeppar i såsen så fick den puttra en stund.


Eftersom jag hade potatis att steka upp så serverade jag det till.

Hur det smakade? Ja inte var det nån höjdare men vi åt upp allt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen höjdare??? Det låter ju så jäkla gott!
Åsa