lördag 30 juni 2012

Stackars stackars Siggelill...

Och mej!

Kortet får va lite mörkt och dystert för så känner vi oss.


I går konstaterades det att han har diabetes och även en inflamation i bukspottkörteln!
Om det är på grund av inflamationen eller tvärtom det får man väl aldrig reda på.

Nu skall jag ge honom två sprutor, morgon och kväll efter han har ätit och det är noga med maten att han får den i sig. Så skall jag också kolla urinen med en sticka. För just nu står den på det högsta värdet men vi får hoppas att vi får ner det med insulinet.
Nästa fredag blir det återbesök med nytt blodprov för att se om vi får bukt med det hela.

Det var förra veckan efter vi kommit hem från stugan som jag märkte att han började dricka så mycket. På grund av det så pissade han också mängder. Han måste ut på natten och ändå hann det komma på golvet innan han kom ut. Så märkte jag att farten blev så sakta, han gick fot om fot när vi  kom hemåt, ändå tog jag bara kortare promenader med honom.

Nu får vi tag en dag i sänder och se vad som händer. Vill inte ens tänka på den dagen jag måste ta bort honom, men måste ändå se till hans bästa. För orkar han inte gå ut och gå och börjar han få ont då finns det nog bara en utväg.

Tack och lov att jag kan vara hemma med honom och sköta honom på bästa tänkbara sätt.









2 kommentarer:

Anonym sa...

Va ledsamt, känner verkligen med Er nu och hoppas att de ska fixa sig !! Men de är tungt när ens allra bästa vän mår dåligt. Kram till er båda. IÖ

Anonym sa...

Hej Inger! Inget kul med såna sjukdomar varken på djur eller människa!
Vår Affi hade diabetes i fyra år och det var jättejobbigt i början men sen gick det på rutin (nästan). Men vi förde dagbok och skaffade riktig blodtestare, för det där med stickor var väldigt vanskligt och det höll på att gå galet flera gånger då hon fick kramper och höll på stupa!
Om du är intresserad, så får du gärna höra av dej så berättar vi mer och vi har också blodmätaren kvar som du gärna får prova på Sigge och funkar det så får du den.
Vi pickade Affi på undersidan på läppen och tog blodprovet där och det var inga problem.
Mvh Åsa Mattsson