tisdag 5 juni 2012

Jaha och hur skall man göra nu då?

Vi har köpt hem olja som vi har tänkt olja in våra altaner, som man har hört att man skall göra. Så säger han där Martin Timell i går kväll i sitt byggprogram att det skall man inte göra!!!
För låter man bli det så blir bräderna så vackert gråvita och ser ut som det dyraste träslaget som man kan köpa.

Så nu sitter jag här som åsnan mellan två hötappar och vet inte vad jag skall göra.

Annars händer det väl inte så mycket under 'stilla veckan' än att jag kärrat jord i massor men när man tippar ut det så är det som en fis i rymden. Men min jordhög minskar i alla fall.
Tänk att ett lass matjord går på nästan 400 €. Det är väl nästan lika dyrt som guld...
Ändå var det mest lera i det här lasset och det har jag gott om förrut, hade gärna tagit lite mer sandblandad jord, men men...

Så tog jag mej min cykerrunda ikväll och märkte att kondisen var bra, körde inte en enda gång på ettans växel. Första gången jag var ut i våras så var det den jag körde på mest. Tur att jag har bara tre växlar att hålla reda på. I opeln har jag sex och ni skulle höra ibland hur det låter när jag skall sätta i sexan och får i fyran eller nåt åt det hållet.

Mitt fågelliv fortsätter utan mina blåmesar, jag kollar upp mina Pilgrimsfalkungar och dom har blivit så stora nu. Så står dom på yttersta kanten och flaxar med vingarna och jag får svindel när jag tänker på hur högt uppe dom är. Dom kan ju falla ner.  Undrar hur dom vet sedan att vingarna bär...

Här får ni en bild av dem, det är mamman längst till höger som håller på delar upp ett byte till dem.
Det är ofta så skuggigt så man får inte så bra bilder av dem.

Inga kommentarer: