torsdag 7 juni 2012

Sov till klockan åtta...

Men man borde varit uppe mycket tidigare och bara njutit av det fina vädret!

Den här utsikten mötte mej i morse när jag öppnade köksdörren ner mot viken. Sjön låg som en spegel och jag har min båtsman hemma så vi for efter näten och inte illa när man fick fisk till sex måltider.

Nu har Lennart rensat ur holken med dom döda blåmesungarna och det har redan varit en svartvit flugsnappare in och kollat holken. Så man får hoppas man hinner få ett nytt skådespel där innan sommaren är slut.


Nu hoppas jag inte det blir några 'järnnätter' för nu har jag burit ut mina Mårbacka pelargoner och satt dom på en skottkärra alá 1800 talet. Bekvämt och bra att vattna dem på ett ställe och när gräset skall klippas är det bara att kärra runt med dem.

Misstänker att det är otroliga kärror ved som den här skottkärran har fraktat i sin glanstid...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jädrans vilken läcker kärra dina blommor har skulle själv vilja ha en sådan/Gita

pålle sa...

Det börjar bli grönt!