lördag 23 juni 2012

Man får väl skylla sig själv...

I går tog jag en lång rask promenad med Sigge, så vi båda fick puls och svett!
Men man fick annat också, i morse när jag steg upp så kliade det lite här och där och vad hittar jag?

Jo, tre skitsmåa fästingar!!!
Två fick jag bort med fästingborttagaren som är guld värd men den tredje satt så tokigt till så jag fick ta en smörklick och rulla in den i. Den släppte snabbt den hade väl inte fått så bra grepp ännu.

Och bara för att jag gick i högt fuktigt gräs nära stranden.
Nu gäller det att kolla märkerna att det inte blir nån ring runtom. Fast den som satt på bröstet ser inte bra ut, ser ut som jag har två bröstvårtor ;-)

Vill inte få borelia som så många har. TBE-n behöver jag inte vara rädd för, för den hade jag en sommar på 50 talet. Man lär vara immun om man haft den.

Annars så strilar det ner ett skönt regn här. Så jag behöver inte vattna blommorna på ett tag nu. Det verkar också som regnvädren skall avlösa varandra.

Hoppas ni alla har en trevlig midsommar....

Inga kommentarer: