måndag 11 juni 2012

Inte utan mina myggmedel...

Skulle inte klara mej utan dessa två små saker. Myggsprayet och Arnika salvan, om någon mygga kommer åt att bita mej.



Är så allergisk mot myggorna, får stora vattenblåsor efter betten så jag måste vara om mej och kring mej för att hålla dom på avstånd.
Arnikasalvan är inköpt i Tyskland, tror inte denna variant finns här men kanske nåt liknande. Brukar be Mirke köpa åt mej när hon är ner dit. Men jag kommer nog att klara denna och nästa sommar med den här tuben.

Så har jag haft ett bakil över mig idag...


Bakat ett ordentligt lass med hälsobröd till oss. Vi kan bara inte vara utan dessa bullar mer, så håller man sig mätt och nöjd länge på dem.

Så får man så mycket energi så i kväll fick jag Lennart med mej på min cykeltur. Han ville inte pumpa upp sin gamla cykel så han lånade kusin Benkes cykel. Men oj,oj det gick inget vidare.

Det var suck och stön och spott och så måste han vila i alla uppförsbackar.  Så den får han nog ha i fred efter det här.  När vi kom hem satte han sig och pustade ut medan jag sprang runt och vattnade mína blomster.
Sadeln var hård som sten, hjulen var för små och så måste han ligga på styret. Så du vet Benke om du skall fara på längre cykelturer så finns det lättare saker att cykla med!

Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Han kanske till slut köper sig en 'Karin' han med som jag tjatat om.



3 kommentarer:

hässelbystrand sa...

Hej. Det här är inger( Hildings). Har du receptet på dina hälsobullar . Dom ser jätte god ut.

hässelbystrand sa...

Hej. Det här är inger( Hildings). Har du receptet på dina hälsobullar . Dom ser jätte god ut.

Anonym sa...

Det var inte Lennart som cyklade för fort då? Jag vet hur det känns att dra på meddetsamma o.s.v.