måndag 18 juni 2012

Hemma igen...

efter 5 dagars stugvistelse.
Vi har ju en bit att åka till vår stuga. Men kör vi raka spåret från Grisslehamn eller Kapellskär upp till Söderhamn och vår båtplats, och plockar i båten fort och susar ut så hinner vi det till tvåkaffet, som vår granne alltid sätter på om hon är där ute.

Den här gången var båten överfull för vi hade köpt nya sängar till oss, för jag brukar få så ont i ryggen av den 100 år gamla sängen vi legat i förrut. Fast första natten kände jag mej som 'prinsessan på ärten' kändes inte alls bra, men till slut så blev kroppen van vid nya madrassen.
Och katt och hund skulle med ut.


Måsungar och tärnungar var det överallt, dom här två gick Sigge och snusade på. Skönt att han bara nöjde sig med det. Men stackars Kassimirremirremurr!  Han hade det inte lätt att vara ute, han blev attackerad från höger till vänster av måsar och tärnor, så han låg mest inne och sov på dagarna eller annars höll han sig nära mig.

Vårt projekt denna gång var att klä om vår bod, förra sommaren bytte Lennart takeet och jag målade brädorna. Nu började han spika upp dem och jag målade ribb i långa banor..

Ingen vacker syn just nu men det kommer att bli sååå bra...

Fick alla ribb målade, dessa är bara en bråkdel av vad jag målade. Hoppas dom räcker runt bara...

Det kommer att bli så bra när det blir klart, nu fick vi halva gjort. Vi hade bra väder där också kom bara några stänk. Hemma hade det kommit mycket mer märkte jag och mina blommor hade blåst omkull så det hade varit friska vindar också.

Skönt att komma bort och bo lite primitivt, utan el och datorer, men där går det så bra saknar dom inte ens. Där spelar man kort eller lägger patians för hand på kvällarna och bara njuter av utsikten.



1 kommentar:

Louise sa...

Tror visst du glömde berätta hur det gick med pokerspelandet...