torsdag 21 juni 2012

Stilla veckan...

är så lugn som den bara kan vara!

Hackar lite runt i blomlanden. Jag som lovade mig själv att några blomland skulle jag inte ha.
Men vad händer?
Varje gång jag varit till stan så kommer jag hem med nya blomplantor.
Fast jag inte har nån koll på vad jag köper för plantor och om dom trivs i den lerjord jag har.
Svarta fingrar, det har jag, det är bara mållor, tistlar och grodblad som brukar frodas hos mej.

Nåja, vi får se hur det blir! Roligt att kunna böja sig och rensa utan att en stor mage tar emot så blodtillförseln stoppas upp till huvudet och man blir svimfärdig och tappar luften...

 Stackars lilla Kissemirremirremurr som blev instängd i garaget i natt! Först saknade jag honom på kvällen men tänkte han kommer väl in snart. När natten hade gått och ingen katt kommit upp och trampat i sängen blev jag faktiskt orolig och steg upp och började kolla runt. När jag öppnade in till garaget då kom han och då var han sur på mej det såg man på långt håll, men nu är han glad igen.

Nu väntar jag bara på att få fara på min ridlektion, fast det kommer nog att bli svettigt ikväll. Vi skall rida nästa torsdag också men sedan blir det sommaruppehåll.

Kan också berätta att härom dan så kom en bil från elandelslaget hit och skulle prata vindkraftverk med Lennart. Då säger den ena killen att i det här huset (det gamla) skall det bo släktingar till mej!
Så Lennart ropade efter mej att jag skulle komma och hälsa fast hur han var släkt visste han inte.

Men jag kom på det klara med att vi var småkusiner från min pappas sida. Så då fick jag uppgifter om honom och hans familj som jag kan knacka in på mitt släktforskarprogram. Men det är ju Åland i ett nötskal man har släkt lite överallt som man inte är bekant med.


Nu önskar jag er alla bloggläsare en TREVLIG MIDSOMMAR med dessa vackra syrener som fanns på Rönnskär. Kommer nog att införskaffa sådana i höst...




1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig midsommar:-)