måndag 25 juni 2012

Mera mat...

Har inte så mycket att göra och ute och kärra jord går det inte för sig i detta väder. Så istället lagar jag mat som kan frysas in och tas fram dom dagar jag har mer att göra.

I dag började jag med att fräsa två lökar mjuka utan att ta för mycket färg.


 Efter det tog jag fram den fina torsken som jag fått utav Pålle och skar den i mindre bitar.


Så varvade jag löken och torsken i en ugnsfat form. Blandade 3 dl grädde med två msk tomatpure, salt, citronpeppar och dill. Som hälldes över fisken.


Så fick den stå i ugnen i 200 gr i 45 minuter. Och då blev den så här läcker.

 Till det hade jag kokt potatis och en av mina sommarfavoriter, ättiksgurka.


 Och min middagsgäst idag igen var matglade August. Som åt upp allt han hade på tallriken och så ville han ha mera. så det var ett gott betyg på min 'Torsk alá hummer'

 Och efter att regnet upphörde så har vi varit ute och hoppat i vattkärr! Så nu när jag skall skjutsa hem han så blir det bara i kallingarna han får åka. Men det går bra det med. Såg idag när jag var in till stan att folk gick runt i schorts fast det regnade och var skitkallt. Det är ju ett bra sätt att dra på sig en rejäl sommarförkylning...

.



3 kommentarer:

Lojsan sa...

Alla matprogram på TV kan lägga ner, räcker med att läsa din blogg för att få idéer.

Anonym sa...

Tack för det... Tänker annars att jag blir tjatig för ibland upprepar jag mig.

Anonym sa...

Ser gott ut så de måste jag pröva!C