torsdag 14 oktober 2010

Tjohej vad det blåser idag...

Tycker alltid det är kusligt, har ju varit med om en del när det har stormat.
Inget kul när Lennart är på jobb, han har varit med förr om att gå på grund med Isabella och Diana. Får hoppas det går bra idag i stormen.

Har hållit på att slåsss med hund o katthåren ett tag i dag, det finns gott om dem nu när Sigge fäller sin päls, ändå försöker jag kamma igenom honom ute och då virvlar det hundhår vill jag lova, fortare blir han av med dem.

I går uppsökte jag veterinär på grund av sjukdom med honom första gången och han blir tio år nästa månad så vi har haft tur med honom.
Han harr ett rött sår på baktassen som inte har läkts, men dom kunde konstatera att det var 'furunkulos' det är bölder som återkommer och är svåra att få bort.
Han hade några mellan klorna som jag ej sett förrut. Nu skall här putsas och så fick han en penicillinkur så jag hoppas det ger med sig.
Han verkar inte lida så mycket av det än...

Hållit mej inne nästan hela dan utom när Sigge behöver luftas, ikväll tog jag mej en skogspromenad med honom och trodde jag skulle vara ensam i skogen, men nädå ett tu tre dök det upp en kille bland träden, han bor i en stuga här bredvid. Trodde verkligen han skulle ha flyttat nu när hösten kommit, men han skulle nog fortsätta vara kvar ett tag till.

Så har jag klistrat och limmat, mycket blir det. Alla hundreportage, allt om islandshästar och så våra egna bilder om släkten som jag tar ut och så alla brudpar som jag samlar på ännu för jag kan inte sluta nu! Har hållit på sedan 1967 så det är en gedigen samling vill jag lova...

Ja, man har sina manier! Får väl vara glad att det inte är fobi...

Inga kommentarer: