fredag 22 oktober 2010

Det skall vara kallt om pannbenet...

När man far ut efter bragderna, för då blir det mycket fisk.
Sade Pålle 'storfiskarn' och visst fick vi fisk!
Lennart hade jäkligt kallt i motvinden av nordan med snöglopp som blåste rätt på pannan.

Vi fick 5 sikar 5 gösar, en laxöring och en gäddspila till katten.

Och snön liger kvar än, verkar bli tidig vinter i år och så spår dom att den skall bli kall också.
På tal om kallt så var jag till stallet och red Reykur igår kväll och det gick bra. Men fy vad kallt jag hade, det måste bero på att jag blivit så 'mager o eländig' inget underull som skyddar mot kylan mera ;-))
Inte en våt hårtest när jag tog av mig hjälmen, jag som brukar vara sjöblöt i håret.
Men vilken lycka att få komma upp på hästryggen igen, för visst har jag funderat på om det skulle vara slut med ridandet efter operationen.
Reykur sprang så försiktigt med mej han är så duktig och när jag ropade på honom i hagen kom han som en oljad blixt till mej, han är för gull.
Nu har herrn i huset tagit ur fiskarna och jag skall ta vara på finliret, så får det bli stekt sik med potatismos till middag i dag.
Trevlig helg på er Alla...

Inga kommentarer: