torsdag 31 december 2009

Summa sumarum...

Av detta år!

För oss har det varit ett bra år, Lite trög start men sedan när huset blev sålt i juni så lättade det på många fronter.
Det verkar som dom trivs där och dom rustar om det hela och det är så det skall vara.

Till stugan på Rönnskär kunde vi fara hela tre gånger under sommaren, där är det alltid så trevligt att vara. Vi firade Lennarts 60 års dag därmed en trevlig bjudning av grannar och släkt.

Det bästa med det här året har nog varit att jag kom igång med min nya mathållning. Minus 20 kilo på 10 månader är riktigt bra av karaktärssvaga Inger.

Även julen har jag 'hållit på mej' Lite har jag syndat men, men...

Nu skall jag försöka ha som mål att gå ner tio kilo inkommande år. Det blir bara svårare och svårare. Nu när vintern är här och man kan inte fara ut och flänga på cykeln och svårt att gå ut och gå för jag vill inte halka omkull, har tillräckligt ont både här och där ändå.

Motionscykeln har jag tagit fram och börjat cykla på den men den är inte kul för det finns inte några nerförsbackor på den.
Ridningen tänker jag fortsätta med så länge Tove orkar ha oss där. Hon har startat en 'tantgrupp' som vi kallas och skall rida på torsdagar, men jag hoppas vi kan få kalla oss för 'skrattgruppen' i stället.
Vi är nog mest där för att mjuka upp lederna på oss själva och inbilla oss att vi är unga flickor och så är vi ju lite kära i hästarna. Min heter Reykur...

Nu skall det här året avslutas med en god middag hos våra vänner på Sjösala.

Önskar Er alla ett Gott Nytt År!

Skjut inte så mycket raketer tänk på alla stackars djur som måste lida i kväll.
Själv tänker jag ta med några sprakstickor, det räcker gott för mej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett händelserikt år för dig jo!
Arvid o Conrad är i full gång med raketskjutning här nu!Evert bryr sig inte som tur var för smällarna.
Skall snart hoppa i tunnan, men det måste svalna lite för nu är det 48 grader i den o det är lite för varmt...
Annars får vi väl ta med oss några isflak, det har vi gjort en gång förut :)
GOTT NYTT ÅR önskar vi på Skag!