onsdag 9 december 2009

Jag är drabbad...

Av speldjävulen!

Nu förstår jag hur dom där som står och spelar på enarmade banditerna bl.a. hur dom tänker.

En till, en till, nu har det gått så dåligt så nu måste det svänga!
Slutar snart, bara en till....

Så ringer min farmors ord i mina öron 'Spel och tärning är satans gärning'
Hon var född på artonhundratalet och hade 'nästan' upplevt djävulsdansen i Bomarsund.
Hon berättade ofta om när karlarna förr spelade kort och så upptäckte dom en svart hund under bordet med bockfot! Det var djävulen det.

Nu när jag sitter här vid datorn och spelar kollar jag ofta Sigges fötter, för att vara på den säkra sidan.

Försöker skylla på Betty att det är hennes fel men det vet jag att det inte är, var drabbad långt innan av alla möjliga spel.

Men just nu är det Beleweled Blitz som gäller.

När Lennart är hemma kan jag ropa på honom att han skall ta mej bort från datorn men han är ju borta en vecka och då spelar jag för glatta livet....


Hjälp!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa, det är nog så att spelandet kommer före barnbarnen..har du kollat Sigges tassar ordentligt..haha!
/Petra

Anonym sa...

Nå, så skall du inte säga. Jag kommer när du kallar. Barnbarnen går nog först, men dom vill inte umgås med mormor, för dom har sina egna spel....

Nellyhulda sa...

Ja det är bedrövligt vad man kan fastna i bara en till och en till... Ska vi gå på terpi och få hjälp eller vad ska man göra???

Anonym sa...

Annars bildar vi ett gäng spelgalna på blitzen och tvingar oss att spela så länge så vi vill spy åt det...Fast bästa botemedlet är nog att hitta ett nytt kul spel, Hihihihi.

Anonym sa...

Men inger det är inte så farligt det gäller varken pengar eller död ingen blir skadad /betty

catti sa...

hoopps, ngt jag kanske ska prova på när jag sitter här i växeln på jobbet o väntar på att klockjäkeln ska gå så jag får gå hem

mommo sa...

Nääj Catti, då kommer du aldrig hem...