söndag 20 december 2009

Ett under har skett!





Min Krassula blommar!
För första gången på 30 år. Fick den som ett skott 1979 när vi flyttade in i första huset. Den har trivts bra där och växt så jag har måstat tukta den många gånger.
Värst tuktad blev den i vintras när vi skulle flytta hit den och den gick inte in i skåpbilen.
Har sett att den inte mått bra här och jag skall skaffa persienner vid fönstret där den står för på sommaren tror jag det blir för gassigt för den.

Nu när jag skulle ta in granen och snurrade på blomman och flyttade på den så fick jag se dom små små blommorna och inte är dom många men den BLOMMAR...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har oxå ett gammalt åbäke av samma sort som bladen skrumpnar på men jag får nog inga blommor på den, den är väl oxå 30 år...Gitta

Anonym sa...

Har aldrig hört förut att den blommar .. den måste trivas i nya huset =0) betty

Anonym sa...

Roligt att du fick den att blomma, jag har aldrig heller sett en sån blomma.Den ville nog ha tuktningen, så är det med många växter att man sköter om dom för "bra", men annars är det en växt som tål mycket sol./Inger

mommo sa...

Petra eller rättare sagt Pålle har två Krassulor som blommade på samma gång för nåt år sedan. Petra hade även läsarbild av dem. Men hon påstod att hon vanskötte dem, så dom skall pinas innan dom går i blom...