torsdag 3 december 2009

Nu har dom börjat...

Dom där skidtävlingarna på Tv!

Jag gillar ju att titta på dem, tur att man kan ha stickningen med så man får nåt gjort där i soffan.
Fortare dom skidar ju fortare går mina stickor, men man kan inte hålla på med mönsterstickning utan det får bli sockstickning som man kan blunda och sticka.
Fast i slalom o störtlopp går det inte att sticka.

Nu väntar jag bara på att få se Lennarts brorsson med i tävlingarna.
Då kanske man måste börja heja på Sverige ;-)

Men i skidskytte lyste finnarna med sin frånvaro i kväll. Tror det finns en duktig finska i damlaget om hon är kvar men det ger sig väl.

Tänk i vinter börjar vinter OS! Då kommer soffan att bli nersutten men kanske ryggen repar sig då.

Heja heja heja...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mäkäräinen tror jag att hon heter.
Vilken plats hon kom i går vet jag inte./B

Anonym sa...

Hej moster Inger. Nu har myggan kommit till oss surrar i vardagsrummet och vill tydligen landa någonstans men vi vaktar och slår ihjäl den så den kommer nog ej tillbaka till Lemland igen så du kan sova i lugn och ro Hälsningar vi i Östernäs