torsdag 17 december 2009

Jag tycker om att elda

så idag får jag hålla fyr både i pannan och spisen.

Hujeda mej vad kallt det är ute. Vi skall väl inte klaga för i Stockholm lär det vara kaos, Vi har bara blåst men där kommer det snö också.

Jag som sällan fryser höll på frös ihjäl när jag var ut och matade fåglarna. Kunde jag så skulle jag ta in dem. Inte ens kattorna eller Sigge ville ut i morse.

Var lite orolig i morse för det var bara en svan på isen i viken. Tänkte att nu har den fryst fast. Men nu har den försvunnit tack o lov så slipper jag gå och oroa mig för den. Nu är det säkert slutfiskat på ett bra tag.

Man vet förstås inte för de gamla sa alltid att när isen lägger sig för tredje gången så blir den kvar, nu var det andra gången så kanske det blir milt igen och att den går upp igen.

Den som lever får se....

1 kommentar:

Nellyhulda sa...

Jag eldar för fåglarna oxå, har en ljuslykta som
hänger i buskarna vid maten med tänt ljus i, och faktiskt så sätter de sig på taket för att värma sig ibland!