måndag 23 februari 2009

Hjälp jag har abstinens!!!

Två dagar utan socker!

Nu är det jobbigt, tur att jag hade lite mörk choklad hemma.
det lär inte vara så farligt plus att man inte vill ha så mycket av det.

Lennart och jag har bestämt oss för att försöka att inte äta grejer med socker i .
Nåja vi skall försöka undvika det, men jag misstänker att man får hoppa över skacklarna där....

Så nu försöker jag dricka kaffe utan socker och minska på godisätande.
Alla goda småkakor som jag har bakat har jag fryst ner så dom inte skall vara så tillgängliga.
Men just nu värker mitt huvud och kroppen skriker efter sött.

Men om jag tar en betapet så kanske jag får annat att tänka på....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja, men kom ihåg.. 100% motivation behövs!!

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att klara sig utan det söta. Jag har varit duktig i flera veckor och det började gå bra men så for vi på semester och å lite bakelser och efterrätter och när vi kom hem var det svårt med suget igen. Idag måste jag äta fastlagsbulle oh så kom Jonte hem med nybakade fastlagsbullar från skolan så ikväll blir det väl nr 2, usch vad svårtmen jag älskar fastlagsbullar mest av allt! / Gitta

Anonym sa...

Ja inte är det lätt men nu är det dag tre utan socker! Lennart försökte säga att det ät fastlagstisdan idag. Men då sade jag att dom fastlagsbullar vi ätit i år (flera stycken) har vi ätit.
Så i dag blev det osötade skorpor till kaffet utan sockerbit. Jag som även brukar slörpa sista kaffet på en extra bit. Men int é jag bitter än i alla fall...