onsdag 11 februari 2009

Fyyy vad jag skäms!!!

Något förskräckligt...
Gamla människan har gått ner sig på isen!

Skulle utanför viken och hälsa på en bekant, Solweig.
Ringer henne och säger att jag kommer, ja det är fina isar nu sade hon.

Men jag skulle ta mig förbi en båtränna som jag vet att inte isen håller i men jag tänkte vi går längs med stranden Sigge hade jag med som sprang lös.
Så såg jag att här blir isen bara tunnare och tunnare och tänkte ta mig upp på land då plumsas Sigge i och jag skall försöka ta mig till honom och hjälpa han upp och plums så står jag med vatten till midjan!!!

Ingen panik tänkte jag men hur fan skall jag ta mig upp jag som har svårt att ta sig upp från ett golv!! Och snabbt måste det gå så jag kan rädda Sigge.

Lerigt och mjukt under fötterna men jag vet inte hur jag tog mig upp men inte gick det snabbt.
Och när jag rulla mig upp på land så kom Sigge fram till mig och slicka mig i ansiktet, så han lyckades ta sig upp själv.

Värst känns skammen att man nästan drunknade i gyttjan...

Nu sitter jag här med dubbla raggsockor och skulle behöva en rejäl Whiskey men jag vågar mej inte på den för jag har tänkt sy gardiner åt Petra och då kanske inte sömmarna blir raka.

Sigge stackarn fick ett sår på ena tassen.
Usch vad jag skäms....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men huu.. tur att de gick bra till slut.Synd att du inte hade kameran med hehe..
Bra att du tänker på sömmarna när tyget var så dyrt!!/petra

Anonym sa...

du ska inte behöva skämmas, det var mycket tur att det inte var djupt. Usch.

Nellyhulda sa...

Oj hur du ställer till, tur att det gick bra! Hoppas du inte blir förkyld nu!

Anonym sa...

is är farligt att gå på ,tur att det var grunt,du får ta Whiskey en stund före du krypre till kojs var nu försiktig /betty

Anonym sa...

som sagt var: is är inget att lita på! Möjligtvis i groggen då... /Anki

Pernilla sa...

Ja du gar ner dig i isen och jag gar ner till havet och tar ett svalkande bad ;) Ha det bra dar hemma!