lördag 14 februari 2009

Tillbaka till 80-talet...

Var det verkligen i melodifestivalen i kväll.

Lili o Sussie lät som då och H.E.A.T. lät som Europe.
Jennifer Browns ballad tyckte jag mig känna igen lät som något jag hört den tidigare.
Markoolio men vad gjorde han där? Så mycket erfarenhet borde han ha...
Lasse Lind var också mycket 80 tal. Lät lite som Winnerbäck i början. en låt som jag gillar är 'Kommer du ihåg mej då' med Winnerbäck
Amys låtar tycker jag låter alla lika, fattar inte riktigt hennes populäritet, söt o go är hon ju.
Zelmerlöw (mumsmums) som han kallas man vet ju att han vinner allt men jag är inte så impad av den låten.

Men... Cookis n Beans var min FAVORIT med låten 'What if', Oj vad jag gillade den!
Men typiskt, den snubblade på mållinjen men den kommer att bli mycket spelad, det måste den bara. Frida Öhrn som sjunger så bra och nu var dom två till som sjöng lika bra. Men country går aldrig hem i melodifestivaler. Det är väl för amerikanskt.

Ja ja man blir aldrig nöjd men Petra Mede skötte sig bättre i kväll. Att byta kläder efter varje låt var bara för mycket för mej.
Hon gjorde rätt i kväll när hon bytte religion efter varje låt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var då märkligt vad omständigt det ska va att rösta fram en låt. För varje år så blir själva tävlingen så intrasslad i allt möljligt skit så till sist har man glömt vad man tittar på. Jag stängde av innan allt var klart för nu tycker jag svenskarna spårat ur!! / Anki