måndag 1 september 2008

Alla mina djur samlade...






Nu är boxen klar och vi satt upp ett stängsel i dag åt Reykur.
Sedan red jag ner honom till ny hagen, det blev lite blodad tand.
Kanske jag får tid och ork så småningom att fara ut med honom igen.
Det beror förstås på knäet.
Men... så slut som jag är nu tänker jag inte vara så länge till!!!
På onsdag är Lennarts fyra lediga veckor till ända och då går han på jobb.
Då tror jag att jag skall söka upp en gammal bok som heter 'Prostmamsellen'
Och läsa den, för där går det lungt och stilla till, bara längtan och trängtan och lite guds ord emellanåt medan grödorna gror.
För nu längtar jag efter att få gå i snigelfart.
Nu står Reykur i sin nya box, hoppas jag!
Skall snart gå ut och ge han natthö och se att han är lugn.
Största problemet är nu att han kanske äter för mycket grönt, så jag får hoppas att det inte är för kraftigt nu så här på höstkanten att han inte blir sjuk.
Annars känns det som det är nu vi flyttat.......

Inga kommentarer: