söndag 7 september 2008

Plåtbröd!



Idag slog jag på stort och for med Casandra och Petra till ÅSS puben och åt av deras 'plåtbröd'

Den var god och så satt vi ute på bryggan och åt, vi konstaterade att det var nog sista gången som man satt ute och åt här hemma. På Kreta skall jag äta ute alla dagar och många gånger per dag!

Där kommer mitt enda bekymmer (hoppas jag) vara var skall vi äta och vad???

Annars har jag gått på sparlåga idag, inventerat Lennarts skjortor och fy vad skjortor han har.

27 st med lång ärm, 17 st med kort ärm och så sparade jag 'bara' 10 st av dom färgade som han bara använder här hemma, som jag är såååå trött på.

men hade jag slängt dem så då tror jag han inte skulle klara av det.;-))

När han är på jobb så har han kläderna där och tack och lov så blir dom tvättade och strukna där så jag behöver inte befatta mig med dem.

När jag packade ner skjortorna slängde jag en massa och idag är jag packade upp försvann flera stycken till, men det behöver han inte veta om....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild på Sigge han tycker om att glo, precis som matte!
Vi Men tycker inte om nær ni kastar bort våra klæder, din dotter gør lika dant!

Anonym sa...

Men tänk Pålle! Han har inte frågat efter något i klädväg som jag slängt. Men slänger jag en liten skruv eller ett kvitto då blir det gnäll....

Anonym sa...

Nej det ær ju klart om han har 15 blå likadana och du kastar fem så mærks det inte,då gør du nog bara en god gærning!