onsdag 24 september 2008

Ja jag säger då det...

Vi ålänningar är nog 'lite' roliga.

Nu är vi några familjer som skall ner till Kreta och ryktet har gått, så nu har vi tagit kontakt och skall träffas på middag nästa vecka i venetiska hamnen i Rethymnon.

Där bor vi alla men på olika hotell och inte umgås vi här hemma på Åland men nu skall vi prova på det.

Det är Åland i ett nötskal, vi känner till varandra kanske nickar på varandra om vi möts på Torggatan, men när vi reser bort och träffas, då är vi nästan släkt!!!
Okej då, kanske lite släkt då för ena kvinnan är kusin med min svägerska....

Nu kollade vi vädret där nere, det har varit mycket varmt där men nu har det blivit kyligare och regn och åska.

Nästa vecka skulle det bli varmare, men ni som känner mig vet att jag är nöjd med lite kyligare väderförhållande, för det är inte roligt att gå och svettas hela tiden heller.

Jag skiter i vilket väder det blir, jag skall njuta och ha roligt hela veckan, för jag tror säkert att Casandra kan ta hand om mina djur och och frysen och skafferiet har jag lagrat upp för dem så dom behöver inte svälta här...

Ni som läser min blogg får också reda på vad som händer där nere för vi tar med oss laptopen så jag bloggar vidare som vanligt.

Om det inte blir sååå roligt att jag inte hinner förståssss

Inga kommentarer: