lördag 6 september 2008

Trevlig lördag...

Var idag och hälsade på en 'gammal' hundkompis som jag inte träffat på ca 10 år!

Ibland tar man olika vägar, vi umgicks mycket på 90 talet, tränade spår och sök och for på hundutställningar, föreningsliv och gjorde hundtidningen tillsammans och hade mycket trevligt.
Så började hon med hästar och hoppning och då blev det inte lika mycket att umgås.
När jag sedan skaffade Reykur var vi ut och red någon gång hos Tove tillsammans.

Sedan bildade hon familj fick två pojkar efter att hon fyllt 37. Nu var dom 2 och 5 år.

Nu träffades vi igen hos veterinären i onsdags och hade så mycket vi ville prata om så det blev beslut på att jag skulle komma till henne.

Då slog jag 'två flugor på smällen' för hon bor i Bastö och dit hade jag aldrig varit, tyckte det var dags för ett besök i den byn.

Tänkte inte stanna så länge men men fy vad tiden rann iväg...

Hon hade skaffat sig en dansk-svensk gårdshund och Sigge och han hade också trevligt.

Vi kunde konstatera att vi har mycket opratat än, så hon skulle komma till Lemland nästa gång.

Hon jobbar ibland på ungdomsgården 'Tvärsan' och där har hon träffat Conrad som hon tyckte var en riktig sötnos med sitt långa hår!
Sade till henne att hon missade Casper o Jesper när dom hade sin tid där.
-Då skrattade hon och sade att dem hade hon hört mycket om.
Tydligen två killar som lämnar spår efter sig där dom drar fram.

Just nu bara njuter jag när min 'Viking 30' sprakar så fint och bjuder på en skön värme...

Inga kommentarer: