torsdag 11 september 2008

Jag mötte Hälge jag mötte Hälge och jag såg hans stora





skägg! Som svajade under halsen.
Först sade jag till Lennart -va, har Reykur rymt in i kornåkern.
Men så såg vi att det var en ståtlig älgtjur, kunde tyvärr inte räkna taggarna.
Fast han stod stilla och glodde på oss innan han drog i väg i maklig takt mot kommunkansli.
Det var vid 11 tiden, sedan kom han samma väg tillbaka klocka tre.
Sigge satt och buffa på trappan till honom, han ville inte gå så nära....
Så här lever man verkligen med många djur runt knuten och har chans att få syn på dem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så är det att bo vid öppna landskap.Spännande.B.

Anonym sa...

Vi såg ju älgar på "gamla" åkern oxå, men sen kom Reykur o då slutade älgbesöken förstås!
Såg du läsarbilden idag förresten?trodde dom dissat mig, för de är säkert 2 mån sen jag skicka in den där bilden./petra