tisdag 30 september 2008

I dag Knossos

Ja se det blev en rediger tur idag!

Vi startade kl. 10 och var tillbaka kl. 19.00

Körde säkert över 200 km för vi måste köra bort oss ibland, då blir det lättare att hitta sedan.

I Heraklion som är Kretas huvudstad var det litet knepigt att hitta ut, för vissa skyltar man skulle följa var nerkörda och pekade åt fel håll.

Vi var även på en väg uppe i bergen och där var jag så rädd så jag var nära att ta till lipen...
Jag tänkte jag klarar inte högre höjd, men det bara bar uppåt.
Även Lennart tyckte det var obehagligt för i varje snäv kurva kom en stor lastbil och vi måste hålla ut till stupen fy jag kunde inte titta ner för jag blev illamående.

Men nu är det en riktig upplevelse när man är tillbaks på hotellet.

I kväll blir det ingen utgång nu bara slappning och sedan sova.
Vi har två hela dagar till här.

22grader varmt har det varit idag här.

Hoppas allt är bra med Casandra och djuren...

I dag såg vi 3 överkörda djur som vi måste väja för, igelkott, hund och en get, På en bensinmack kom en grek in med sin pickupp och på flaket hade han en slaktad get som dom blåste luft i och så skrattade dom, grymma män här.

Hundar och katter är så magra här jag lider med dem...

Försöker skicka nån bild hoppas det funkar igen

1 kommentar:

Anonym sa...

allt bra med djuren. Huset står kvar och svanarna simmar på mellanvik. Tillome dammtussarna har tittat fram./cas