söndag 31 augusti 2008

I morse kändes det...

att hösten är på kommande!

Det var en hög klar luft när jag gick ut i morse. Men jag tycker om hösten så jag klagar inte.
Och nu är det bara 25 dagar kvar tills vi startar vår resa mot Kreta!!!

Den resan har jag sett fram emot i snart tre år. I januari blir det tre år sedan vi började ta ner stocken till vårt hus, och här sitter vi nu...

I dag har vi byggt en box till Reykur, den blev inte riktigt klar, dörren skall han fixa i morgon.
Så snart flyttar Reykur till oss, så han slipper gå ensam där i sin lilla hage. Skall bara fixa till en ny hage här nere vid sjön.

När jag tog min middagslur kom Lennart och sa -nu går vi till skogs och tar ner häststängslet.
Det har jag väntat länge på att han skulle hjälpa mej med.

Vilket jobb!!! Jag snubblade runt i skogen och samlade upp alla tådarna och Lennart bar alla pinnar till släpvagnen. Men nu är det borta en sten har ramlat från mina axlar.

Men nu fryser jag och det brukar inte hända allt för ofta. Sitter med mjukisbyxor, stor och tjock morgonrock och raggsockor och än har inte värmen kommit.

I vår nya stora soffa med divan får jag inte rum, där ligger Lennart, Nilla och Kasimir utsträckta och ser ut att ha det mysigt.

Och i morgon är det 1 september!!! Denna sommar gick hiskelis fort...

Inga kommentarer: