måndag 15 september 2008

Allt mitt klart...

Oj, oj nu har Lennart fixat allt klart för mej.

Idag blev tvättstugan klar och tvättmaskinen installerad. Körde en maskin tvätt och så fixade han även en tvättställning till mej.

Nu måste han få börja fixa till sitt tycker jag. Nu skall jag inte nojsa mer med mitt.

Hade en blomma som jag har sparat på sedan 1989 när Casandra var liten var jag och hälsade på en arbetskompis (Marianne B) Hennes dotter är född nästan samtidigt med Casandra. Fick ett skott av henne och den har levat hos mej sedan dess.

Prästhavre hette den, den blommar vart tredje år. Lennart har hela tiden sagt, släng den den fula blomman! Men jag har inte kunnat...

Men idag frågade jag honom om han kunde slänga bort den åt mig.
-Med nöje sade han, jag stod inne och kved aj, aj, aj...

Det är svårt att slänga levande saker tycker jag.
Även så kallde döda saker, men nu skall här inte sparas på så mycket, hoppas jag.

Inga kommentarer: