tisdag 4 mars 2008

Städa städa...

Nu skall jag knarra lite
Jag tycker att det börjar bli mycket att städa nu!

På bygget finns det hur mycket som helst, nu när man skall måla och så småningom tapetsera så skall man försöka hålla efter allt slipdamm som lägger sig som en hinna överallt.

Idag tittade solen fram och då gick det inte längre att blunda här hemma, dammsugaren måste sättas i gång. Efter alla skåprensningar så finns det hur mycket damm som helst i alla hörn.

Så finns stallet också som skall mockas och sopas varje dag...

Lennart brukar säga att han gör det mesta men städar gör han inte...
Och det vet jag, för den biten ligger på mej. Men månne han inte måste börja hjälpa till i vår när garaget skall tömmas???

Jaa det kändes skönt och få gruvas lite.

Och Lilians dödsorsak var en stor propp i ena lungan. Det kanske blev så när hon bara satt stilla. Och lite blodförtunning fick hon men eftersom hon hade blödning i hjärnan kunde dom inte ge för mycket sådant heller.

Begravningen blir i Kyrkan i Mariehamn för dom väntar mycket folk,
det kan bli för trångt i begravningskapellet.

I morgon är det slut på min lediga vecka för då kommer Lennart hem.
Hoppas nu solen kan få börja lysa ordentligt, jag vill inte ha snön kvar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå det är bara att ringa vår brasilianska ,hon har kommit tillbaka till ön!/pålle