måndag 17 mars 2008

Ajösss med arbetsgniztan...

Har nog pinnat på bra idag.

Packat och kört bort grejer till gamla huset. Målat en stol och fogat med latex i fönster.
Men materialet tog slut så jag beslutade att fara in till Dax och köpa mer.
För jag har lovat att fönsterna skall vara målade innan Lennart kommer hem.

Efter Dax så tog en osynlig ande över min bil och körde till biblioteket.
Säger åt mig nu går du in och kollar om det finns någon bok av Elisabet Nemert
Visst, två stycken fanns inne för utlåning och jag min tok tar båda två!!!

Det är mockat till hästarna, mat har dom fått och Sigge, Nilla och jag har ätit.
Så nu kommer det att bli läsning av med paus för Anna Phil i kväll.

Fick första boken av Elisbet Nemert av Pernilla i fjol till julklapp den heter Bortom stjärnan
Köpte en bok av henne till Pernilla i julklapp Vindarnas ö Den utspelar sig ibland på Kreta och dit har vi bokat resan i höst, så det passade bra.

Men... såg då att hon skrivit fler böcker och det är dom jag lånat nu!
Den vita liljan och Rovfåglarnas tid

Mmmmmmmm

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !
Har båda två dom är bra
Hälsningar Betty

Anonym sa...

du har säkert stort behov av vila nu när kroppen bara vill läsa böcker.O det är bra, lyssna på din intuition o följ den.Bygget står kvar.Fast inte Lennart verkar tro det../petra

Anonym sa...

Det är nog jag som har mer bråttom än Lennart. Vill ju bli färdig nångång./inger

Anonym sa...

färdig blir man aldrig!!tänkte Lennart sätta sig ner o bli soffpotatis sen när huset är färdigt?!Tror inte det..Moahahaha!!