måndag 24 mars 2008

Påskmiddagar!



Hinner knappt blogga i dessa påsktider...

Påskbuffé i fredags, men lördagen blev lugn..


I går söndag hade vi kusin Benke och Monika på middag.

Jag lagade en repris på nyårsmiddagen

Stekt torsk på planka med hollandes sås och sparris, det blev mycket gott!
Kommer ni ihåg 70 -tals koftan? Denna stickade jag efter ett finskt mönster på Prinsessan 1973.
Efter jag fått den klar och gick in på 'Hennes och Mauritz 'och fick se dessa maskinstickade koftor för 98 kr då blev jag sur.
Men den här är bäst! Nu har jag växt ur den. Så därför får Monika posera i den.
Men om jag blir gammal och sjuk och går ner i vikt, så har Lennart lovat att då skall den få bli min bäddkofta!!!
Men ... nu kan jag inte sitta här och blogga för här skall det lagas fisksoppa på 'Pålles torsk'
och Sune och Betty är snart i antågande.
Till efterrätt skall vi ha jordgubbar och vispgrädde.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter gott!kram /pålle