onsdag 12 mars 2008

Konsten att läsa en bok...

Kan jag inte!
Fast jag plöjt igenom massor av böcker i mitt liv.
Men nu börjar jag få en aning om hur man skall läsa en bok!

Började lite smått på en bok, så kom Lennart hem och då hinner man inte mycket.
Utan i stället har jag gått och tänkt på boken och vad jag läst och längtat efter att få börja med den igen. Tagit ett kapitel lite nu och då på kvällarna men ögonen hålls inte öppna för länge.

Men nu har jag njutit av den och funderat runt den.

Det är nog så det skall gå till.

Annars sträckläser jag böckerna och fort skall det gå och vips så är den glädjen över när man kommit igenom den för snabbt!

Idag for Lennart på jobb så nu ligger den där och väntar på mej.
Men tur i oturen har jag en himla massa att göra här hemma så nu skall jag försöka:
Läsa ett kapitel, plocka ur diskmaskinen och i, vika tvätt och hänga upp tvätten i maskinen.
Läsa ett kapitel och måla en massa lister....
osv...
Och så skall jag naturligtvis spela betapet och blogga mellan varven.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och kom ihåg veden!!

Anonym sa...

Ja, men bara om solen skiner...

Anonym sa...

Åhhh...de bästa stunderna har ofta varit med en bra bok...