tisdag 23 oktober 2007

Tänt vare här...

I kväll tände vi i pannan och eldar en brasa.
Nu skall det bli klart med kopplingar så att vi kan börja elda och hålla golvet varmt.
Men än har vi inte alla ytterdörrar på plats, men så småningom...

Och jag har 'vadderat' idag som så fyndigt Betty sade att hon gjorde när hon isolerade innerväggarna.
Kändes nästan som man jobbade på Ålands Vadd! Ni unga som inte vet vad det var, kan jag berätta att det var en tygaffär som även sålde kuddar och täcken på Åland för ca 50 år sen tror jag...

Nu syntes det att man gjort någonting, ibland jobbar man som tusan och det syns inte nån stans men nu blev det så mjukt och fylligt inomhus!
Men på min kropp sticks det och kliar så nu skall jag in i duschen.

Och sedan tänker jag banne mej öppna skumpan, det är anledning till att fira att det brinner i pannan. Fast jag måste vänta på Lennart. Det har blivit sena kvällar för honom på bygget.

skåååål

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min en kund har jobbat på Ålands vadd minsann, så jag vet att den funnits.Nej nu sängen igen, aj aj mina ben värker../petra

Anonym sa...

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

cassie sa...

mm. men jag skrev ju att mamma jobbade ikväll..