lördag 13 oktober 2007

Virkat


Idag har jag börjat gå igenom linneförrådet. Packat ner alla virkade dukar. Och virkade dukar har jag gott om. Det blev en hel Bauhaus låda full.


Tänk vad dukar mamma virkade ena finare än den andra. Och så har jag dukar från svärmor som var en riktig fin virkare så skirt och så väl stärkta och bevarade. Man måste bara bevara dem.


Visst anväder jag virkade dukar på vissa bord men inte vill jag ha virkat överallt.


Nu lämnade jag bara juldukarna kvar för dom skall jag ha fram här ännu.


Det är tur att datorn kom och man får sitta och knappa på den, för annars har jag säkert suttit och virkat jag med. Då har Pernilla o Petra drunknat i virkat....


Duken på bilden var svärmors duk

2 kommentarer:

cassie sa...

Tänk vad mycket tid de spenderade av sina liv att producera dukar!

Wennia sa...

Hej läst din blogg åå va massa kul ..blev kär i den vita duken .som du har på bild ..svärmors står de ..du vet inte mönster på den ..mvh wennia...kerstin