onsdag 3 oktober 2007

Lemlands nationalrätt!

Är stekt fläsk med runda päron. Det har vi ätit idag och som min pappa sa: Fläsk o päron kan man äta tills man somnar...

Det är för gott, jag äter det med mycket stekt lök och Lennart vill ha bruna bönor till. Tänk ikväll vilken prutt symfoni vi skall ha! Får hoppas gaserna lagt sig innan Christian kommer halv 4 på morgonen via Långnäs.

När flickorna var små och jag stekte fläsk så tog jag alltid bort fläsket och svålen och lade det bland potatisskalen. Då var alltid flickorna där och knapra i sig det för dom påstod att det var det godaste....

Jag undrar hur dom gör nu med alla GI metoder dom håller på med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

I brist på annat går det väl att äta päron o fläsk

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.