fredag 28 februari 2014

Inte blev det snyggt...


Men jag har några sockor kvar att träna på!

Undrar om det är nån som stoppar sockor i dagens samhälle? Men jag hade några som jag slitit ut hälen på i vinter. Vet att det tar tid med den där mudden, som ändå var i bra skick så jag gjorde ett försök.

 Sist jag gjorde det är det så länge sedan så jag minns det inte om det överhuvudtaget har hänt.

När jag gick i åttan fick vi träna på att stoppa och även stoppa så det såg stickat ut men det är evigheter sedan.

Apelsinen använde jag som stoppstöd att fylla ut hälen med.

Nu har jag tröttnat på sockstickningen och börjat på att sticka halvvantar, jag fryser så om händerna när jag ligger och läser på kvällarna men nu är det varmt och skönt med sådana på. Så har jag en varm vetepåse i fotändan för mina kalla fötter.

Tänk vad livet kan ändra när man blir äldre. Förr hade jag alltid varmt, svetten lackade för det mesta...


Trevlig helg på Er alla! Tänk att i morgon är det mars månad redan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga halvvantar sådana skulle jag kunna ha på jobbet när det är kallt,går bra att jobba med tror jag.Sockorna är ok lappade det syns ju inte när du har dom på.
Trevlig let´s dans och mello helg
Gita