måndag 24 februari 2014

Äter så hälsosamt...


Idag har jag min halvfastedag! Tänk att man kan nästan njuta av att ha den. Man känner sig så nyttig.

Pratade just med Petra i telefon och hon hade hört läkare prata på tvn om vad som var nyttigt.
Man skulle äta varje dag blåbär och hallon, och jag som just tagit upp det för att  tina till kvällen.
Så hade dom sagt att strandnypon var mycket bra, ja, och det äter jag två tabletter om dan. Bra för leder och så är dom antiinflammatoriska
Så lär dom ha sagt att man skulle äta mycket broccoli och det var min middag i dag. Förstås en sån där påssoppa som är lågkaloriisk. Så idag har jag ätit sunt och riktigt.

Egentligen borde man äta så här alla dagar, för det är säkert så dom klena gör som inte bryr sig så mycket om smaken. Men, men vi alla gillar olika smaker, och det som man skall undvika att äta det smakar gott i min mun.

Nu ser jag framemot att få gå och lägga mej och vakna upp i morgon och börja dagen med en kopp kaffe och reissumies... (rågsmörgås)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Inger!

Så här god mat får jag äta alla dagar, har hittat "min kost" eftersom jag inte tål mjölkprotetin så är Paleo perfekt och det är vilig mat!
http://birgittahoglundspaleo.wordpress.com/

Anonym sa...

Det var Åsa som hälsade det! ;-)

Anonym sa...

Hej Åsa! Jag satt och funderade länge vem den okända var som läste min blogg. Skall kolla efter...