torsdag 20 februari 2014

Äckel päckel, varning för äcklig bild...


I morse försvann Sigge spårlöst! Han började med att gå ut och spydde en hög, så jag måste gå och klä på mig för jag ville kolla den högen, för i går pressade han ner nåt äckligt som han hittade och jag fick han inte att spotta ut det. När jag kom ut och kollade slemhögen som jag inte kunde säga vad det var i den och vill inte veta heller så var han spårlöst försvunnen.

Det var lite nysnö på marken men jag hittade inte ett spår efter honom, det var som han hade gått upp i rök efter slemhögen. Jag gick runt och letade, tog bilen och for och kollade om han gått till grannarna men inte ett spår! Såg det värsta framför mej, som jag inte kan uttala. Gick och sökte i dom få diken som finns här. Men han var borta.

När det gått en timme så tänkte jag att jag går efter posten och tar kopplet med mej ifall jag skulle hitta honom. Då dök han upp från skogsbrynet där jag visste att det döda rådjuret låg!!!
Han har ju inte brytt sig om det så jag tänkte att han går nog inte dit, Men där hade han varit och snaskat, röd av blod på nosen. Bläää

Här runt det här kadavret hade han vistats en timme även lagt några bajskorvar där. Så jag tog in honom och gav honom lite filmjölk och sedan gick vi efter posten. han sprang på så glatt och piggt. men sedan när jag skulle ge honom riktig mat innan han skall ha sin insulinspruta då ville han inte äta.

Och nu sover han så tungt, det verkade ha varit en jobbig morgon.













Men nu skall han inte kunna göra så mycket där mera, för nu satte jag först en papperssäck över och sedan på med en tung lastpall, så toppa med några tallkvistar som låg bredvid.
För sedan när det blir ännu äckligare så skulle han säkert rulla sig idet.

Varför skall hundarna gilla allt äckligt?
Kattorna är inte så långt efter dom heller.
Nilla kommer alltid skrikandes när hon fångat en mus och så skall man berömma henne och då först börjar hon äta upp den och hon äter allt, finns inte en fläck kvar. Men den där finkatten Kasimir han kommer också skrikandes men han äter bara huvudet på musen resten får jag plocka bort innan Sigge hittar den. Men tar han en näbbmus den leker han med en stund och så lämnar han den, ibland under bordet eller mitt på köksgolvet. Så man skall ha ögonen med sig när man stiger upp på morgonen.

Det är ju behändigt med kattlucka men dom släpar nog in lite för mycket tycker jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Blää blää usch./ B