söndag 2 februari 2014

Ho ho vad bra man kan ha det...

Nu är jag nog nöjd med den här dagen. Först så skidade vi lite i soffan. Sprint!
Sedan åkte vi till staden  och gick Maxinge frågerunda på 2,5 km.
 Fast vi stod mest stilla för Sigge fastnade hela tiden med nosen i en snödriva, det finns så intressant stadspiss där.

Så hem och värma upp fredagsmiddagen som var vackra grytan med jasminris.


Så in i bastun, när Lennart är hemma så blir det mycket bastu badande, är han borta så blir det bara en gång, lite snål är jag då att värma upp den för en person. Sommartid har jag inte något nöje av bastun för då är det  tillräckligt varmt ute.

 Nu lite om ett av mina favoritprogram som startat och det är Melodifestivalen. Då saknar jag min kompis Lilian vi hade så många åsikter om låtarna och aldrig gillade vi samma! Men man måste få ha olika smak och nu försöker jag tänka som så när jag hör några som jag tycker låter förskräckligt att det måste ju vara nån som gillar den annars skulle den inte vara med.

Så vill jag inte bli en som som sitter och säger att det är bara skrik, så tyckte jag nog om Malenas operalåt men till slut blev den någorlunda hörbar.
 Skall försöka lyssna med öppna öron och detta år är ju inte han där Sean Banan med men det lär nog dyka upp några liknade, igår var det en som man funderade lite på...

Fast den som kommer att vinna är det ju svenska folket som röstat fram och kanske den passar bättre nu när den skall framföras i Danmark, men ändå lär väl öststaternas röster smälla högst.

Finlands låt lär väl inte heller smälla så högt, har inte hört den ännu. Men när jag hörde Alexander Ryback första gången då visste jag att han skulle vinna.

Inga kommentarer: