tisdag 18 februari 2014

Dom tiderna var förbi trodde jag!

Att hjälpa nån på med galonisar. Fast det behövde Lennart hjälp med idag!
Sjöstövlar kanske är rätta ordet.  För idag var han och kapade vassen. Det är som att strida mot väderkvarnar, men dom blir klenare och mindre för varje år så lite, lite vinner vi i längden.

Här jobbar han på i sina galonisar, som ni ser så har grannarna på andra sidan viken också vass att kämpa med.

Här ser ni rännan där vi snart skall sticka ut med båten bara det blir öppet vatten. men det lär nog dröja misstänker jag. Hoppas i mars, annars brukar isen gå i början, mitten av april. men det kan hända under denna vinter.
Skulle man vara 40 år yngre så skulle jag spänna på mig skridskorna och dra en repa. När man var barn och det var fullmåne och blankis så vi spelade ishockey här på viken, är minnen man aldrig glömmer. Tidigt sextiotal med hemsnickrade klubbor och jag ensam med fyra killar. Fick mest stå i mål och kallades 'långa klubban'

Så denna vackra dag passade jag på att grilla. Vilka ljuvliga dofter som påminde om sommaren, fast snart är den här. Och jag är redo!

Inga kommentarer: