lördag 30 november 2013

Lilla jul firas idag...

Eftersom jag är ensam nu på dagen så köpte jag hem kållåda till lunch att man skulle få lite lillajulstämmning.
Den stora Kocken Michael Björklund stod och sålde dom på svampen så jag tänkte att då måste den smaka bra.

Men icke, ett slag för örat blev det, som förra gången. Så jag kommer att göra min egen kållåda till julen i år igen.

Annars håller jag på förbereder middagen tills i kväll.
Väninnan S skall komma över berget och Petra o Gusse ville inte sitta ensamma så dom kommer också hit.
Då skall vi äta allt annat än julmat, trodde jag!

Först glöggar vi ett tag sedan blir det Renstekstoast, Ja, det är ju lite julmat om den kommer från renen Rudolf!

Sen bjuder jag på den goda fiskgratängen som har en smak av janssons frestelse.
Så där kommer ju lite julsmak in igen.

Till efterrätt blir det friterad camembert med hjortronsylt, där är väl det närmaste jul man kan komma om Rudolf pissat på hjortrorna

Trevlig lilla jul eller första advent till Er alla...

1 kommentar:

Pålle sa...

Tack du oxå! Jag har kollat in lite fiskrecept och det är väldigt pop att sätta i anjovis idag, kul!
Du fick till det med förrätten (inte lätt med Petra :)