onsdag 20 november 2013

Adventskalendern!

Måste jag titta på i år!

Har alltid gillat 'Barna Hedenhös' Har alla böcker, dom enda böckerna jag gillade att läsa för barn o barnbarn men det var nog mest jag som var road av dem med min sjuka humor.


Men det skall bli intressant om dom fått det lika bra som i böckerna, men knappast.

Nu får man ju inte kalla nån för rödskinn, blekansikte, neger osv...

Så skall böckerna tryckas upp i nya upplagor får dom nog knepigt att skriva om dem. Palleralla tycker jag. Och snart får man inte göra snögubbar heller för det kan vara en skymf mot vita tjocka män...

Nu ser jag fram emot adventskalendern, sist jag tyckte den var bra så var det Kurt Olssons början på nittiotalet och före det Trolltyg i tomteskogen.
Så det är dags nu, kanske jag börjar få tillbaka barnasinne?

Inga kommentarer: