onsdag 13 november 2013

Dom där kattorna...

Börjar tröttna på att ha Kassimirremirremurr liggandes på mina fötter på nätterna.
Så idag var jag och köpte en egen bädd till honom som vi impregnerade i katt mynta så han skulle trivas riktigt bra i den.
Men vad tror ni händer?

Jo, då lägger han sig i min säng på sidan om. Få se hur det blir i natt, när husse har kommit hem. Det enda jag vet är att det nog blir trångt. Får aldrig sängarna bäddade för det ligger alltid nån katt i dem och jag näns inte störa dem.


Och Nilla sitter på köksbordet och läser Ålandstidningen med husse.
Tror jag måste börja uppfostra dem lite bättre
 Men nätet är i sjön så har vi tur så får vi lite fisk till dem. Nilla kommer alltid ner till båthuset när vi kommer hem och väntar på nån liten strömming eller nors.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha.. det där låter bekant! Jag har också vår Lisa liggandes i min fotända, fast på något vis tycker jag ändå att det känns skönt, fast jag inte kan sträcka ut benen.. Vi köpte också ett fint "bo" till henne, som vi har haft till våra orientaler, men se där ville hon inte alls ligga!
För den delen tycker jag du kan låta Nilla sitta där, du kommer ändå inte att lyckas "uppfostra" henne och nog är det bra mysigt att ha sällskap när man läser tidningen.. ;-)
Hälsningar Åsa