söndag 10 november 2013

Än en gång blir vi påminda...

Om hur bra vi har det här uppe i Norden!

Stackars, stackars Filippinerna. Det blev mycket för mycket där nu.

Hoppas nu att alla som gnäller över mörka hösten och kalla vintern skall lite lugna sig. För vi bor ju bara allra bäst. Får uppleva 4 årstider alla med sin tjusning.

Gnäller jag nån gång är det nog mest på sommaren när det blir för hett. Fast då brukar jag hålla mig inomhus med fläkten på full fart. Hösten är otroligt vacker det kanske är nu en tid när det är lite slaskigt ute och man har små tassar som drar in lite sand o lera, men va tusan det ramlar av dom när det torkar och så småningom hamnar det i dammsugarn.

Snart har vi snön här får vi hoppas och då ljusnar det upp igen. Januari brukar kunna var lite besvärlig månad för mej. När solen återvänder och visar allt damm som jag samlat på mej under hösten ;-)

Så tillbaka till Filippinerna. Nu börjar väl det svåra för dom att reda upp allt och så har dom väl ingen mat heller. Det får mej att tänka på att när jag har min halvfastedag i morgon så skall jag inte gnälla över hungern. För jag får börja äta igen på tisdag morgon.

Idag har jag ätit på tok för mycket. Bjöd idag Casandra och Tommy på stekta äpplen med vaniljglass. Så till middag blev det stekt sik med kantarellsås som bara var för gott så det slank ner för mycket, och då känns det inte heller bra i magen. Fy på mej...
Nu skall jag bjuda på en gullig bild som jag tog häromdagen. Hoppas han hittade en stor varm lövhög att krypa in i.



1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med Dig om hur otroligt bra vi har det här !!

Man lider verkligen med Filippinerna i deras elände. / IÖ