lördag 23 november 2013

Nya gardiner!


Har jag inhandlat till blankrummet.
Fållat upp dem har jag gjort men nu skall dom strykas!
Och jag får mej inte till att göra det, hatar att stryka...

Glömmer aldrig orden som min kusin Inga-Lill sade till mej tidigt sjuttital när jag hade hängt upp gardiner och hoppades på att dom skulle hänga ut sej...

När hon fick se dem ropade hon: 'Inger man hänger aldrig upp ostrukna gardiner'

Efter det har jag aldrig gjort det heller men, det kanske är därför som jag så sällan byter gardiner.
-Dom skall ju strykas också...
Men jag måste särpa mej och få det gjort innan onsdag när jag har gardinhängaren hemma.

Men inte i dag och knappast i morgon heller...

2 kommentarer:

Louise sa...

Ja, nog finns det roligare saker att göra än att stryka, wordfeuda eller facebooka t ex😉. Strykning kommer långt ner på min lista. Så länge Farmor Anna levde så var det så bra, hon tog all strykning när hon var hos oss så jag hade verkligen "sparat ihop" strykning till varje gång hon kom. Fina minnen!

Anonym sa...

Ja, hon hade det i blodet, hennes mamma var ju finstrykerska...