måndag 4 mars 2013

Så for han på jobb igen...

Två dagar för tidigt!

Han måste till Åbo och köra i simulatorn en gång till, för dom hade inte haft allt rätt inställt när dom körde förra gången. Det är väl så att tekniken kanske inte passar till verkligheten alla gånger.

Jag frågade honom om vad hon där simulatorskan hette, men fick bara mummel till svar. Påstår att det skall vara sista gången han skall var med henne...

Nåja det går ingen nöd på mej, värre kommer det att bli om drygt ett år när han går i pension.

Idag såg jag  'gubbe i bilen' som har blivit mer o mer sällsyntare att få syn på!
Det är en man som sitter kvar ute i bilen och väntar på frun medan hon är in och handlar. Den synen var mycket vanlig här på Åland förr men den börjar försvinna mer o mer...

Så till slut en bild.

Corgispår i vår senaste nysnö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en gubbe i bilen vid hallen och alltid samma tid väntar
åxå på sin fru. Man kanske kan börja hälsa på honom / Gita

Anonym sa...

Marita smörjade smält smör under fotsulorna och sen på med ullsockorna på ungarna när de var små och var förkylda. Själv fick jag kamferdroppar på vaddtuss för tandvärk och när Carl-Adam var liten och hade hög feber gjorde jag omslag med vitkålsblad runt vaderna på honom och febern gick ner, tror det var från en huskursbok jag har..
Vi har nog haft vitlök i öronen också.. ;-)
Förövrigt har vi helt annorlunda corgispår i nysnön hos oss, måste fota dem någon gång! :-)

Hälsar Åsa