måndag 11 mars 2013

Lite skojig släktdata...


Om ni hänger med i svängarna?

Pernilla ville kolla upp sitt släktträd så då visade jag henne vår ADAM!!!

Det är Anders Jönsson det, för från honom kom min farmor, mormor och morfar. Morfars släktträd fick jag inte rum med här, Då skulle ni bli alldeles yra i huvudet men hans förfäder kommer också från ett barn från Anders Jönsson.

 Men här kan ni följa hur min mor var brylling med sin svärmor. Sedan har jag inte nåt namn på det som jag blev med min egen far. Men i Sverige skulle dom säga sjumänningar.

Det var ju tur att min farfar Kuusta Adolf Lindroos kom från Merimasku med lite nytt blod till våra gener.

 Kan också berätta att det börjar på Ängö Vårdö och så tas det en sväng till Föglö för att sedan fortsätta till Vårdö, Ängö och Bergö.  För mej slutar det i Lemland.

                                           Anders Jönsson f. 1699
                                   Hans barn och sedan nedstigande led

     Anders Andersson f. 1751            syster          Sara Elisabet  f. 1749

     Anders Andersson  f. 1773           kusin           Sara Lisa  f. 1772

     Carolina Andersdotter  f. 1807    småkusin       Brita Stina  f. 1793

     Erika Mattsdotter  f. 1845         syssling          Gustaf  Sommarström f. 1828

     Irene Isaksdotter  f. 1872          pyssling         Augusta Sommarström f. 1853

     Lea  f. 1914 (min mor)         brylling med min farmor  Hilda  f. 1883

     Inger  f. 1948                     7 generationer          Paul f.1916  ( min far!)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jakob ?

Anonym sa...

Ja så hette han. Det var väl Abraham som fick barn med Sara när hon var över nittio. Eller...